Sfaturi si trucuri de keyword research pentru optimizare seo


Sfaturi si trucuri de keyword research pentru optimizare seo

Activitatea de cercetare a cuvintelor cheie pentru optimizare seo este dinamica si nu un lucru pe care il faceti o singura data. Acest proces constant poate avea un impact urias asupra pozitiei si succesului unei afaceri online.

Urmatoarele sfaturi si trucuri va pot ajuta sa luati decizii mai inteligente cu privire la strategia, implementarea si bugetarea campaniilor de promovare online

Cand comandati advertoriale seo pentru link building sau plasati alt tip de continut, este foarte important sa stiti in jurul caror cuvinte cheie ar trebui sa creati continutul. 

Poate ca folositi deja Google Keyword Planner, cel mai cunoscut tool pentru research cuvinte cheie, iar acest lucru este foarte util. Dar, sfaturile prezente in continuare va pot ajuta sa duceti optimizarea seo la un alt nivel. 

Sfaturi si trucuri pentru keyword research

1. Creati o lista de expresii cheie localizate

Firmele, in special cele mici, ar trebui sa se concentreze pe expresii si cuvinte cheie locale. Cel mai bun mod pentru a face acest lucru este sa dezvoltati un continut care sa vizeze cuvinte cheie locale, pe care utilizatorii din apropiere il pot identifica usor. 

Pentru asta, incepeti cautand cuvinte cheie care includ locatia dumneavoastra. 

De exemplu: piese masini Bucuresti sau instalatii sanitare Brasov. In continuare, includeti si locatiile apropiate - daca magazinul este in Bucuresti, poate veti dori sa includeti si cuvinte cheie cu "Ilfov", mai ales daca lucrati des cu clienti din localitatile apropiate. 

Cand dezvoltati o lista de cuvinte cheie in functie de locatie, luati in considerare si variantele diferite. 

De exemplu, puteti cauta: piese masini in Bucuresti, piese masini ieftine in Bucuresti, piese masini pe stoc in Bucuresti, magazin piese masini Bucuresti etc. 

2. Folositi cuvinte cheie negative

Acesta poate parea un sfat neasteptat pentru optimizare seo si keyword research, dar functioneaza. Cuvintele cheie negative sunt acele expresii pe care nu doriti sa le vizati in campaniile de promovare PPC. Va ajuta sa restrangeti numarul utilizatorilor motoarelor de cautare pe care ii targetati, pentru a ajunge mai usor la cei care ar putea fi interesati de campania dumneavoastra. 

De exemplu, daca doriti sa oferiti un serviciu care este uneori gratuit, dar va propuneti sa cresteti calitatea de membru, puteti adauga cuvantul "gratuit" ca fiind keyword negativ. Asta inseamna ca anuntul nu va aparea pe pagina cu rezultatele motoarelor de cautare pentru expresii care includ cuvantul "gratuit", alaturi de cuvinte cheie care descriu produsul sau serviciul dumneavoastra. 

Puteti adauga cuvinte cheie negative in Google Keyword Planner. Mergeti la Keywords and Targeting, apoi Keywords, Negative, click pe "add a negative keyword" si alegeti grupul de anunturi sau campania vizata. Adaugati cuvantul cheie negativ in panoul de editare si va puteti asigura ca anunturile nu vor aparea pentru termenii de cautare care includ cuvintele cheie pe care le-ai introdus. 

3. Uitati-va la concurenta si vedeti ce cuvinte cheie foloseste

Daca vreti sa va depasiti concurenta, va trebui sa aflati pe ce cuvinte cheie se axeaza ea. Este simplu sa faceti acest lucru cu un instrument keyword special. Daca veti sti ce cuvinte cheie foloseste concurenta, veti putea identifica anumita oportunitati care va pot aduce avantaje competitive. 

Iata cum faceti acest lucru. 

In primul rand, logati-va in Google Ads si alegeti "Search for new keywords using a phrase, website or category". Apoi, in loc sa introduceti propria adresa URL pentru a vedea sugestii de cuvinte cheie, introduceti adresa URL a competitorului dumneavoastra. Google o sa va ofere o lista de subiecte si cuvinte cheie in functie de site-ul concurentei. 

Dati click pe "Ad group ideas" pentru a vedea ce cuvinte cheie si expresii cheie foloseste concurenta pe propriul site. Aceasta lista va poate oferi o multime de idei de cuvinte cheie tip long-tail, niveluri de concurenta si volum de cautare pe fiecare cuvant cheie. 

Nu ar trebui sa presupuneti in mod automat ca ar trebui sa vizati doar acele cuvinte cheie cu un volum mare de cautare, pentru ca aceasta nu este intotdeauna reteta succesului. De exemplu, un cuvant cheie poate avea un volum mare de cautari, dar nu are suficient de multe clickuri. 

In schimb, puteti sa cautati cuvinte cheie care au o competitie destul de scazuta, cu cel putin 1000 de interogari pe luna. In aceste cuvinte cheie merita sa investiti timp si resurse pentru promovare. 

4. Concentrati-va pe intrebari comune ale utilizatorilor

Daca veti avea in vedere intrebarile clientilor, veti putea gasi oportunitati foarte bune de identificare a cuvintelor cheie potrivite pentru afacerea dumneavoastra. Pentru a raspunde la unele din cele mai importante intrebari ale clientilor, in functie de anumite cuvinte cheie vizate, puteti comanda advertoriale sau texte seo care sa vizeze exact raspunsurile potrivite. 

Exista mai multe moduri prin care puteti incepe sa descoperiti ce intrebari au utilizatorii din nisa in care activati sau legat de produsele ori serviciile oferite. O modalitate foarte buna este sa mergeti direct la sursa. Intrebati-va cei mai buni clienti ce intrebari au avut atunci cand au cautat afacerea dumneavostra pentru prima data. 

  • Ce isi doreau sa afle? 

  • Ce voiau sa stie inainte de a plasa o comanda? 

  • Ce ii retinea? 

Sondajele sau interviurile sunt o modalitate excelenta de a obtine rapid aceste informatii. 

Echipa de vanzari va poate oferi si ea detalii cu privire la intrebarile frecvente pe care le au potentialii dumneavoastra clienti. Dupa ce aveti lista cu aceste intrebari si cuvinte cheie, puteti folosi Google Keyword Planner pentru a analiza frecventa si competitia pe acele cuvinte cheie. 

5. Fiti atent la sugestiile Google

Google vrea sa ofere utilizatorilor cea mai buna experienta de cautare. De aceea, ar trebui sa tineti cont si de sugestiile sale atunci cand faceti o analiza a cuvintelor cheie pentru optimizare seo. Astfel, veti putea detecta unele cuvinte cheie cu potential foarte mare. 

Sigur ati observat ca Google sugereaza anumite cuvinte sau expresii cheie atunci cand initiati o interogare. De indata ce introduceti termenul de cautare, Google furnizeaza o lista scurta cu sugestii similare si relevante. Acest lucru va ofera noi oportunitati de cuvinte cheie noi pentru afacerea pe care doriti sa o promovati. 

Deci, incepeti cu o lista de cuvinte cheie generale, tastati cuvintele in Google search toolbar si vedeti ce sugestii similare ofera Google. 

Google isi actualizeaza lista de sugestii la fiecare 2 - 3 saptamana. Asta inseamna ca lista de sugestii primite reflecta cele mai actuale cuvinte cheie pe care utilizatorii le folosesc pentru motoarele de cautare. Pentru a vedea mai multe sugestii, trebuie doar sa derulati in jos, in pagina cu rezultatele afisate si sa dati click pe "searches related" cu acel termen pe care l-ati tastat initial. Asa veti descoperi si mai multe sugestii pentru potentiale cuvinte cheie. 

Sfaturile de mai sus va pot ajuta sa intreprindeti o cercetare mai detaliata pentru cuvintele cheie care va pot ajuta sa cresteti in motoarele de cautare. Dupa ce ati creat o lista cu cele mai bune expresii, conectati-va in contul de advertiser si incepeti sa colaborati cu publisheri si content writeri pentru plasare strategica de advertoriale. Aceste advertoriale se pot dezvolta conform listei de cuvinte cheie pe care o aveti. Cu ajutorul lor veti reusi sa creati o strategie eficienta de link building si va veti optimiza mai bine afacerea. 

Descoperiti azi oportunitatile uimitoare de promovare si crestere seo pe care le aveti prin ibox.ro