Ghid de creare a unui calendar pentru productia si difuzarea de continut digital


Ghid de creare a unui calendar pentru productia si difuzarea de continut digital

Un calendar de continut este un instrument foarte util pentru orice afacere, indiferent de dimensiunea sa. Este un tool de valoare pentru orice marketer care se foloseste de continut pentru a se promova si pentru a-si creste afacerea. 

In prezent, 90% din marketeri folosesc un calendar pentru distribuirea continutului sau un calendar editorial. Daca aveati impresia ca sunt sofisticate si greu de gestionat, aflati ca nu este deloc asa. Sunt mai usor de configurat si monitorizat de cat ati fi crezut. 

Ce este un calendar pentru difuzare de continut?

Un planificator de continut sau un calendar reprezinta un program de publicare structurat pe saptamani sau luni in avans. Valoarea sa imensa este ca va ofera o privire de ansamblu rapida asupra programului de creare si difuzare continut

Avand in vedere ca este o resursa partajabila, calendarul ofera, in acelasi timp membrilor echipei mai multa claritate cu privire la detaliile si temele proiectului. In loc sa suprimati creativitatea, acest calendar de difuzare a continutului va deveni o sursa continua de inspiratie pentru articolele si advertorialele pe care intentionati sa le publicati pe site-ul/ blogul propriu sau in publicatiile externe. 

9 Motive pentru care se merita sa tineti un calendar de difuzare continut

Iata mai jos doar cateva beneficii ale utilizarii unui calendar editorial:

  1. Ajuta membrii echipei de creare si difuzare continut sa fie mai responsabili in ceea ce priveste productia de continut. Daca lucrati cu un content writer de pe ibox.ro https://ibox.ro/content-writeri , veti sti cand sa solicitati termene de livrare rezonabile pentru necesarul de materiale de publicat. 

  2. Ajuta la generarea unor noi idei de continut. 

  3. Va permite sa mentineti un program constant de continut - creatie si distributie

  4. Va permite sa planificati continut de sezon, in functie de anumite evenimente nationale sau de brand (lansari de produse, sarbatori importante, perioade cu vanzari maxime etc). 

  5. Va ajuta sa planificati o gama variata de subiecte de continut, cum ar fi stiri, articole de opinie si alt tip de continut aprofundat. 

  6. Avand un calendar de continut activ si folosind analize specifice, veti reusi sa monitorizati anumite date si statistici ce va pot oferi indicii cu privire la imbunatatiri si oportunitati. 

  7. Reprezinta o schema flexibila care va permite sa schimbati continutul in functie de necesar si strategia dinamica. 

  8. Va permite sa oferiti un tip de continut echilibrat (de exemplu: articole, advertoriale seo, postari pentru bloguri, videoclipuri, postari sociale etc). 

  9. Veti reusi sa maximizati productia de continut. 

Cum sa creati un calendar de continut?

Iata 6 pasi care va pot ajuta sa creati in mod eficient si usor un calendar pentru redactarea si difuzarea de continut digital (prin publisherii inregistrati pe ibox.ro). 

1. Stabiliti temele pentru continut

Pentru aceasta incepeti sa faceti o lista cu subiectele pe larg pe care doriti sa le abordati in cadrul continutului. Daca afacerea dumneavoastra are deja la activ un background de o anumita dimensiune de continut digital, verificati ce subiecte au fost abordate in anii trecuti. 

Cine este publicul dumneavoastra si ce credeti ca doreste el sa afle? - Incercati sa raspundeti la aceasta intrebare. 

Cand continutul se adreseaza preocuparilor publicului tinta, cel mai probabil acesta va fi interesat si angajat in continutul emis. Probabilitatea ca userii din acest public tinta sa citeasca, sa distribuie si sa cumpere de la dumneavoastra, in urma interactiunii cu acel continut, va fi mult mai mare. 

In acest moment, este important sa retineti ca potentialii clienti au intrebari si preocupari diferite, in functie de faza ciclului de cumparare in care se afla. 

Apoi, nu uitati de obiectivele dumneavoastra de marketing. Cateva dintre acestea pot fi:

  • atragerea de trafic pe site (cresterea numarului de vizitatori)

  • evidentierea unor produse

  • lansarea unor noi produse etc. 

2. Determinati canalele de publicare

Aici, interactiunea cu publisherii de pe ibox.ro, va poate ajuta enorm. Pentru aceasta, ganditi-va la modul in care intentionati sa distribuiti continutul. In functie de tipul continutului, canalul de difuzare vizat poate fi diferit. 

  • Blogul site-ului. Aici este locatia perfecta unde puteti publica articole in care sa oferiti informatii despre afacerea dumneavoastra, produsele si/ sau serviciile oferite. 

  • Site-ul. Puteti crea landing page-uri, filmulete, continut special pentru cresterea credibilitatii si atragerea utilizatorilor. De altfel, actualizarea frecventa a continutului propriu pe site, poate maximiza potentialul site-ul de a castiga o pozitie mai buna in motoarele de cautare. 

  • Advertoriale SEO. Acestea reprezinta cel mai bun instrument pentru optimizarea seo. Ajuta la crearea de backlinkuri, mai ales daca alegeti sa le publicati pe site-uri cu autoritate. Pentru a publica advertoriale seo, creati un cont de advertiser pe ibox.ro si incepeti sa colaborati cu publisheri si content writeri. 

  • Retele de socializare. Acest canal media este perfect pentru promovarea continutului nou si cresterea brand awareness-ului. 

  • Email marketing. Prin trimiterea unor newsletterele clientilor inregistrati, puteti viza anumite segmente de public cu informatii, comunicate de presa, studii sau sondaje, continut sezonier etc. 

3. Determinati frecventa difuzarilor de continut 

In seo, acest lucru poarta numele de "velocitate".  Puteti incerca sa postati cate un articol nou pe blog in fiecare zi, dar oare chiar este necesar sa faceti acest lucru? 

Cel mai eficient este sa stabiliti un program realist pentru difuzarea continutului. Daca vorbim de advertoriale seo, este important sa pastrati un echilibru in ceea ce priveste frecventa postarilor. In acest fel, veti vedea rezultate bune pe optimizare seo. In loc sa postati 50 de advertoriale intr-o luna, este mai bine sa le impartiti pe 3 sau 4 luni. 

4.  Creati calendarul intr-un fisier Excel

Folositi o foaie de calcul si includeti urmatoarele coloane, pe care le veti completa ulterior, pe masura ce definitivati calendarul. 

  • data publicarii

  • publicatia/ publisher

  • autorul: content writer/ publisher/ content writer-ul in-house

  • titlu

  • descriere continut

  • obiective de marketing

  • canale de publicare

  • cuvinte cheie pentru optimizare SEO

  • texte CTA (call to action)

  • observatii si note

  • status: demarat, in lucru, publicat.

5. Incepeti sa completati calendarul pentru difuzarea continutului

Retineti ca programul va fi flexibil. Sigur, continutul sezonier este fix, dar in rest puteti interveni in modificarea calendarului, in functie de program si obiectivele de marketing. 

Inceracti sa generati cat mai multe idei, dar straduiti-va sa-l mentineti intr-o zona realistica. Calitatea continutul va depinde cu siguranta de echipa de continut sau de colaboratorii content writerii pe care ii poti aborda per proiect, prin ibox.ro. 

6. Stabiliti modul de lucru (implementarea)

Daca aveti o echipa care lucreaza pentru crearea si difuzarea continutului, asigurati-va ca cei implicati sunt la curent cu toate informatiile necesare. 

  • cand abordati un content writeri prin ibox, asigurati-va ca ii oferiti cat mai multe detalii despre cum doriti sa arate continutul de care aveti nevoie

  • notati in calendar, cine se ocupa de crearea continutul pentru fiecare noua inregistrare

Monitorizati strategia de continut

Un calendar de creare si difuzare continut va ajuta sa livrati continut relevant constant, pe canalele pe care le considerati cele mai potrivite. Misiunea finala este sa bifati cat mai multe obiective de marketing si optimizare seo. 

Fie ca veti colabora cu freelanceri content writeri de pe ibox, fie ca veti alege sa produceti propriul continut in-house, incepeti cu o foaie de calcul si dezvoltati-o incet intr-un calendar de continut cuprinzator. Veti observa curand ce ajutor imens ofera acesta.