Ce tip de continut ar trebui sa creati si difuzati - scurt sau lung?


Ce tip de continut ar trebui sa creati si difuzati - scurt sau lung?

Exista o multime de ingrediente care fac ca un articol de blog sa aiba succes. Ca sa enumeram cateva, putem spune: cuvinte cheie, lungimea articolului, formatarea, designul, optimizarea fotografiilor, stilul de redactare, textele call to action etc. 

Cat de lung ar trebui sa fie un articol de blog?

Aceasta este una din cele mai frecvente intrebari in randul advertiserilor care aleg sa creeze si sa distribuie continut digital pe blog. Sigur, lungimea poate fi un factor decisiv pentru eficienta articolului, dar ea trebuie corelata cu multi alti factori - calitate, cuvinte cheie relevante, formatare etc. 

Postarile lungi pe blog

Numarul de cuvinte dintr-un articol de blog sau un advertorial seo nu reprezinta un factor de ranking direct. Cu toate acestea, articolele lungi au cateva avantaje. 

Avantaje articole/ advertoriale lungi:

  • Google prefera articolele care trateaza subiecte in detaliu. Se pare ca una din actualizarile algoritmului sau Panda a vizat in mod special depunctarea paginilor web care aveau un continut de calitate slaba. 

  • Sa realizezi continut cu adevarat de valoare pentru publicul tinta, inseamna sa-ti construiesti si sa-i intaresti credibilitatea. Acest lucru te poate diferentia intr-un mod pozitiv de concurenta si este benefic pentru afacerea ta. 

  • Intr-un articol mai cuprinzator, puteti introduce mai multe cuvinte cheie (inclusiv cuvinte cheie tip long-tail). In consecinta, va creste posibilitatea de a ajunge la potentialii clienti (publicul tinta). 

  • Articolele lungi au o probabilitate mai mare de a fi distribuite prin canalele de social media. 

  • Sunt benefice pentru construirea de backlinkuri naturale. Asta pentru ca exista sanse mai mari ca userii sa gaseasca informatii utile intr-un text care prezinta detalii si sa-l mentioneze in diferite alte circumstante online. Cand exista mai multe backlinkuri naturale spre postarea dumneavoastra, automat Google va acorda o valoare mai mare paginii respective. 

  • Articolele sau advertorialele mai lungi poti stimula ratele de conversie. 

Faptul ca un articol este mai lung, nu inseamna automat si ca este mai bun in comparatie cu unul mai scurt. Calitatea este cheia. Cu toate acestea, mai multe studii au confirmat faptul ca exista o legatura intre un continut mai lung si o pozitionare mai buna in motoarele de cautare. 

Iata in continuare cateva statistici ale unor studii dezvoltate pe tema consistentei unui articol postat pe blog. 

  • Intr-o analiza BuzzSumo, continutul care avea intre 3000 si 10000 de cuvinte a fost distribuit pe canalele social media intr-o proportie mai mare. 

  • Un studiu BuzzSumo realizat pe mai mult de 489000 de articole, a aratat ca textele cu format lung, peste 1000 de cuvinte, primeau in mod constant mai multe share-uri si linkuri decat textele scurte. 

  • O alta analiza realizata de backlinko.com pe un esantion mai mare de 1 milion de rezultate ale cautarilor Google, a ajuns la concluzia ca numarul mediu de rezultate de prima pagina pe Google era de 1890 de cuvinte. 

  • Cei de la HubSpot au facut si ei o analiza aa peste 6000 de postari proprii pe blog si au constatat ca articolele care aveau intre 2250 si 2500 de cuvinte castigasere cel mai mare trafic organic de cautare, iar postarile de peste 2500 de cuvinte castigasera cele mai multe backlinkuri. 

Privind la aceste rezultate ale studiilor, ajungem la concluzia ca textele cu forma mai lunga sunt de preferat pentru imbunatatirea pozitionarii in clasamentele motoarelor de cautare, a backlinkurilor si actiunilor sociale. 

Astfel, atunci cand va decideti sa incepeti o campanie de optimizare seo si content marketing prin platforma ibox, colaborand cu publisheri si content writeri diversi, va recomandam sa va axati pe texte de cel putin 1000 de cuvinte. 

Totusi, referinta nu trebuie batuta in cuie, pentru ca lucrurile pot sa functioneze diferit, in functie de circumstante, afacere, publicatie, subiect, calitate etc. Totul depinde de calitatea textelor concurentilor, de calitatea textului difuzat pentru propria afacere, de nisa pe care activati si de subiectul abordat. 

Haideti sa vedem in continuare care sunt avantajele textelor scurte?

Avantaje articole/ advertoriale scurte:

Chiar daca, asa cum am vazut mai sus, continutul cu forma lunga are un potential incredibil pentru optimizare seo, nici cel cu forma scurta nu trebuie ignorat, din mai multe rationamente:

  • Pentru cititorii care cauta informatii grosiere despre un anumit subiect sau chiar un anumit lucru pe o tema oarecare, continutul scurt se poate dovedi mai eficient, comparativ cu cel lung. 

  • Din punct de vedere al timpului si costurilor, este mai rapid si mai ieftin sa produceti si sa difuzati continut scurt. In plus, acesta va poate ajuta sa atingeti anumite obiective de marketing pe termen scurt. 

  • Cei mai multi utilizatori online nu au timp sa citeasca articole lungi si detaliate. Pentru acest public, continutul scurt este o idee mai buna, iar el poate lua forma postarilor scurte de blog, graficelor, postarilor social media, filmuletelor de cateva secunde/ minute, advertorialele scurte, stirile etc. 

  • Pe dispozitivele mobile, continutul in format scurt primeaza. Cand utilizatorii trec cu vederea continutul online de pe telefoanele mobile sau tablete, este mai putin probabil ca vor dori sa deruleze in jos pentru a citit cat mai mult dintr-o postare foarte lunga. 

  • Gratie continuturilor in forma sucrta, veti avea mai mult timp si posibilitatea e a crea o varietate mai ampla de continut, care poate fi apoi difuzat pe diferite canale. Practic, puteti reusi sa va adresati si sa atrageti utilizatorii din mai multe segmente de interes. 

Factori de avut in vedere in crearea si distribuirea continutului cu format lung

Inainte de a incepe sa creati un articol de 2000 de cuvinte, luati in considerare urmatoarele aspecte:

  • Scopul articolului

  • Subiectul articolului

  • Publicul tinta. 

Sfaturi despre crearea si distribuirea continutului in forma lunga

  • Stabiliti-va niste obiective finale. Daca va cunoasteti obiectivele de marketing, este mai usor sa analizati apoi rezultate. 

  • Alegeti o tema potrivita pentru articol. 

  • Angajati content writeri buni. Ibox va pune in contact cu ei si va ajuta sa generati astfel un continut de o calitate mai buna pentru afacerea dumneavoastra. Daca nu aveti buget pentru angajarea unui content writer in house, propunerea ibox de a lucra cu un scriitor extern ar trebui sa fie o idee foarte buna. 

Pentru ca textele realizate de content writeri sa fie cat mai aproape de asteptarile pe care le aveti si de cele mai bune rezultate seo, este important sa oferiti instructiuni clare in faza de comunicare a proiectului. Puteti oferi o schema de lucru, puteti descrie publicul tinta, puteti aborda un anumit ton pentru brandul dumneavoastra si puteti sa aratati care sunt obiectivele dumneavoastra specifice de marketing. 

Textul este estential, dar designul nu trebuie ignorat

Un continut bine scris poate sa nu fie apreciat la adevarata valoare, din cauza unui design necorespunzator. De aceea, straduiti-va sa accesorizati continutul scris cu vizualuri atragatoare si usor de urmarit. Nu uiati de butoanele de share.

Atentie la formatarea textului

Blocurile de text sunt greu de parcurs. De aceea, este extrem de important sa formati textul pentru a fi cat mai aerisit. Folositi titluri si subtitluri, paragrafe scurte, in care dezoltati anumite idei, exemple, grafice, liste numerotate etc. 

Actualizati continutul

Pentru a adauga mai multa profunzime continutului si pentru a-i spori durata de viata, ar trebui sa-l actualizati din cand in cand. Astfel, el va capata o valoare mai mare si un potential enorm de a va recomanda motoarelor de cautare. 

In concluzie, nu este simplu sa raspundem la intrebarea din titlul acestui articol. Luati in considerare obiectivele de marketing, subiectul continutului si publicul tinta. Acestia sunt cei mai importanti factori de avut in minte. Daca veti tine cont de ele, cel mai probabil continutul rezultat va produse efectele pe care le asteptati.