Ce este textul ancora si de ce este atat de important
Textul de ancorare este cuvantul sau expresia pe care o utilizati pentru a crea linkuri spre site-ul dumneavoastra. Prin urmare, este un text dintr-o postare, un articol sau un advertorial seo care duce spre un alt continut de pe o alta pagina.
De exemplu: iBox - aici ancora este ibox, iar linkul este spre https://www.ibox.ro.
Dupa cum vedeti, ancorarea unui link la un text este foarte simpla. Wordpress are aceasta functionalitate incorporata.
5 mari categorii de texte ancora
Chiar daca ancorarea unui link la un text este destul de simpla, ar trebui sa stiti ca exista mai multe tipuri de texte ancora, fiecare cu specificul sau.
1. Ancorele de brand
Aceste tipuri de ancora utilizeaza numele real al brandului sau afacerii dumneavoastra. Ele pot fi de doua feluri:
numele marcii (de exmplu: IBOX)
numele site-ului (de exemplu ibox.ro)
2. Ancorele pentru cuvinte cheie
Aceste ancore contin cuvantul cheie tinta al unei anumite pagini sau al unui anumit continut. Ele pot fi de trei tipuri:
- ancore exact - match
Sunt expresii cheie exacte pentru care incercati sa faceti optimizare seo. Prin urmare, daca am dori sa crestem in pozitie pentru expresia cheie "optimizare seo" ar trebui sa folosim exact aceasta expresie pentru ancora.
Alt exemplu: cum sa faci optimizare seo
- ancore partial-match -keyword
Aceste ancore contin doar o parte din cuvantul cheie sau expresia cheie pentru care doriti sa faceti optimizarea seo (nu intreaga fraza cheie). Acest tip de ancore ar trebui sa fie unic fata de orice alte ancore si ar trebui sa schimbati in mod regulat fraza cheie folosita in ancora.
De exemplu: ghid pentru seo
- cuvant cheie + alt cuvant
Aceste ancore sunt cuvinte cheie exacte folosite impreuna cu alte cuvinte suplimentare. Sunt un tip extrem de versatil de texte ancora, pentru ca pot fi usor modelate. Se incadreaza in mod natural in corpul articolelor sau advertorialelor seo. Totusi, fiecare ancora keyword + cuvant ar trebuie sa fie unica fata de alte ancore keyword + cuvant pe care le aveti pe site-ul web.
Pentru cele mai bune rezultate seo, asigurati-va ca folositi aceste ancore prin rotatie
De exemplu: ghid cum sa faci optimizare seo
3. Ancore tip hibrid
Dupa cum intuit din denumirea lor, aceste ancore sunt un hibrid intre ancorele de brand si cele de keywords.
Se impart in doua subcategorii:
- Eticheta de titlu (title tag)
In cazul unui titlu de blog, ancora este titlul paginii. Daca linkul duce la o pagina de vanzare, Despre noi sau ceva simiar, atunci puteti lua literalmente titlul sau tag-ul principal H1 pentru a face ancorarea. Daca va conectati la o postare de blog de pe site-ul dumneavoastra, ancora ar putea fi pur si simplu titlul postarii de blog.
- Ancore Brand + cuvant cheie
Aceste ancore combina ancorele de brand cu ancorele "cuvinte cheie exacte" sau cu ancorele "cuvinte cheie partiale".
4. Ancore URL
Acestea sunt cele mai simple ancore. Nu contin niciun text standard, ci adresa URL este exact textul de ancora.
Totusi exista cateva variatii si aici:
- Naked URL
Este o ancora care nu contine de fapt niciun text de ancora.
Exemplu: https://www.ibox.ro
- Naked URL fara https://
Exemplu: www.ibox.ro
- URL-ul de Homepage
Acestea folosesc adresa completa a primei pagini din site.
Factorii de domeniu si strategia de link building
Pentru a construi linkuri eficiente, raspundeti prima data la urmatoarele intrebari:
Site-ul este national sau local?
Domeniul site-ului este EMD, PMD sau NMD?
EMD = este Exact Match Domain; daca numele site-ului este cuvantul cheie asociat site-ului. De exemplu: servicecalculatoare.ro pentru service calculatoare
PMD = este Partial Match Domain; in acest caz domeniul contine toate cuvintele cheie sau o parte din cuvintele cheie vizate.
De exemplu: celmaibunservicecalculatoare.ro, service.ro sau bestservicecalculatoare.ro.
NMD = Non Match Domain. In acest caz domeniul nu contine cuvantul cheie vizat.
De exemplu, daca ibox.ro vizeaza keyword-ul "distributie continut".
Chiar daca unele persoane considera ca impartirea de mai sus nu afecteaza profilurile de texte ancora, acest lucru nu este adevarat. Procentele textelor de ancorare ale unei pagini pot varia foarte mult, in functie de tipul de domeniu pe care se afla pagina.
Ce tipuri de pagini exista pe site-ul meu?
Exista trei tipuri importante:
homepage
pagini comerciale (paginia produselor sau serviciilor de vanzare)
pagini de continut - include orice tip de continut: postari de blog, resurse, tutoriale gratuite, ghiduri etc.
Cunoscand aceste lucruri, veti putea organiza mai usor ponderea pentru fiecare tip de ancora.
Sfaturi pentru crearea link building
1. Creati linkuri cu surse potrivite
Este esential sa va legati site-ul de alte site-uri de calitate foarte buna. Nu orice backlink este benefic pentru site-ul dumneavoastra.
De fapt, daca aveti prea multe linkuri provenite din site-uri cu autoritate mica, Google va presupune ca practicati spam-ul sau cumparati linkuri. Acest lucru va poate aduce penalitati. De aceea, concentrati-va sa obtineti linkuri de inalta calitate de pe site-uri cu autoritate mare.
2.Textul ancora trebuie sa fie succint
Nu exista o limita specifica pentru lungimea textului de ancora, dar este o idee buna sa fie cat mai succint si concis.
3. Luati in considerare relevanta textului ancora
Relevanta este un factor simplu ce raspunde la intrebarea "Cat de apropiat este subiectul paginii pe care apare articolul de subiectul paginii dumneavoastra (la care merge linkul)?"
Motoarele de cautare au inceput sa sparga textele ancora irelevante pentru a reduce linkurile de spam si practicile ne-etice de construire a linkurilor. Evitati construirea de linkuri fara legatura intre surse.
- Concentrati ancorele pe linkuri "in amanunt"
O greseala frecventa pe care o fac marketerii si antreprenorii este sa construiasca un profil de linkuri care se bazeaza in principal pe paginile de nivel superior - homepage, pagina de contact etc.
Acest lucru creaza un profil de linkuri extrem de nefiresc si nu ajuta prea mult la eficientizarea optimizarii seo.
In schimb, va puteti concentra pe linkurile profunde, care vor crea un profil mai natural.
- Evitati textele ancora prea bogate
Iata o alta greseala frecventa - de a concentra textul de ancora pe un cuvant cheie specific. Aceasta este o greseala imensa care poate crea un profil nefiresc si care poate atrage atentia intr-un mod negativ din partea algoritmilor Google.
De ce?
Pentru ca este complet nefiresc ca toate linkurile dumneavoastra sa contina intotdeauna ancore bogate in cuvinte cheie.
In schimb, incercati sa raspanditi textul de ancorare intr-un mod natural si sanatos peste toate linkurile inbound.
De exemplu: in loc sa folositi textul de ancora "laptop apple" in urmatorul articol sau advertorial seo, incercati ceva de genul "cele mai bune modele de laptop apple in 2020".
- Fiti selectiv in alegerea publicatiilor si publisherilor
Concentrati-va pe construirea de backlinkuri de inalta autoritate, relevante pentru nisa pe care activati. Asigurati-va ca nu creati linkuri spre site-uri spam sau toxice.
- Folositi linkuri naturale
Scopul dumneavoastra ar trebui sa fie acela de a crea un profil de linkuri sanatos si natural. Totusi, natural nu inseamna sa asteptati sa pice linkurile din cer, ci sa derive din metodele white hat seo, aprobate de google.
Concluzie:
creati linkuri de homepage pentru a creste autoritatea brandului
creati linkuri de continut pentru a va creste pozitia pentru cuvinte cheie competitive
creati linkuri pe cuvinte cheie cu competitie mica pentru a obtine castiguri rapide si pentru a avansa in pozitionarile motoarelor de cautare, pe termen lung.