Ghid de crearea a unui plan strategic de distributie a continutului


Ghid de crearea a unui plan strategic de distributie a continutului

Ati intreprins o cercetare de piata.

Ati studiat punctele slabe. 

Ati conceput continutul si vizualurile perfecte si v-ati optimizat continutul pentru SEO. 

Aveti o afacere buna care a creat continut excelent si va doriti sa atrageti cat mai multi potentiali clienti. 

Publicati continut. Si asteptati. 

Asteptati. 

Asteptati. 

Ce se intampla? Cititorii nu sunt multumiti de continutul pe care l-ati oferit? Ce puteti face?

Trebuie sa stiti ca producerea de continut excelent reprezinta doar jumatate din treaba pe care trebuie sa o faceti. Urmatorul pas este sa plasati acel continut in fata cititorilor si potentialilor clienti. Promovarea continutului nu este la fel de simpla ca postarea pe canalele de socializare si asteptarea unei avalanse de like-uri. 

Ne aflam intr-o era cu un deficit mare de atentie si exista mai mult continut decat ar putea oamenii consuma in acest moment. Asta inseamna ca, pentru a va prezenta continutul in fata publicului tinta, trebuie sa aveti un plan strategic de distributie. 

Ce este distributia strategica de continut?

Inainte de a incepe orice promovare, trebuie sa intelegeti piata pe care va aparea continutul dumneavoastra. Acest lucru inseamna sa intelegeti peisajul media si sa dezvoltati un mix media care sa se potriveasca obiectivelor dumneavoastra de afaceri. Cele trei canale media pentru promovarea continutului sunt detinute, castigate si platite. 

Daca veti sti ce este disponibil si ce rezultate va doriti sa bifati, veti putea lua decizii in cunostinta de cauza despre locul si modul in care sa va plasati continutul.

Un plan strategic de distributie a continutului tine cont de urmatoarele aspecte:

  • despre ce este vorba in continutul dumneavoastra

  • care sunt mixurile media/ canalele adecvate pentru a va difuza continutul

  • cum functioneaza echipa dumneavoastra de crearea continut sau in ce masura puteti colabora cu producatori freelanceri de continut (content writeri).

Exista o conceptie gresita conform careia promovarea incepe imediat ce publicati continutul. Dar inainte de a publica un continut, ar trebui sa aveti deja un plan de bataie cat mai rapid, pentru a nu pierde timp pretios cu promovarea. 

Inainte de a publica continutul

Inainte de a trimite continutul spre publicare, exista cateva lucruri de luat in considerare. Pregatiti-va pentru a depune toate eforturile necesare pentru distributia continutului. 

1. Determinati care este publicul tinta

Daca veti sti cui se adreseaza continutul dumneavoastra, in cele din urma, va fi mai usor sa gasiti audienta atunci cand vine timpul pentru promovare. Publicul, cererea de cautari si designul trebuie sa fie abordate in fata de idei si continuata in faza de creatie. 

O cunoastere clara a publicului tinta va determina cu exactitate pe ce platforme ar trebui sa va promovati si in ce mod. 

2. Alegeti canalele de promovare potrivite

Este destul de simplu sa publicati un articol si sa-l postati pe retelele de socializare - Facebook, Twitter si LinkedIn. Acestea sunt modalitati bune pentru promovare - daca sunt canalele potrivite pentru acel continut. 

Un videoclip foarte tehnic s-ar putea sa nu aiba rezultatele asteptate daca este promovat pe Instagram. Un link spre un e-book nu va determina asa multa valva pe Twitter. Prin urmare, este important sa examinati canalele de difuzare a continutului si modul in care publicul respectiv se va angaja sa primeasca acele informatii. 

3. Creati un plan pentru fiecare canal media

Ganditi-va cum veti posta continutul. Cat de des. Care este cel mai bun tip de continut pentru fiecare plaforma. 

Daca vorbim despre advertoriale si despre planul de a publica acest continut pe diferite site-uri, ar trebui sa luati in considerare specificul site-ului respectiv. Incercati sa gasiti un punct comun dintre publicatia respectiva si afacerea dumneavoastra. In ce masura publicul dumneavoastra tinta acceseaza des acel site. 

Pentru optimizare seo si link building -uri de calitate, relevanta este critica. Publicatia care va afiseaza continutul trebuie sa fie cat mai apropiata de specificul produselor, serviciilor sau afacerii dumneavoastra. 

- Platforme detinute

Daca vorbim despre distributia continutului pe platformele detinute, probabil intuiti ca aici exista cea mai mare flexibilitate. Stabiliti cand veti posta continutul pe acele platforme proprii. Creati microcontinut multi-stream si straduiti-va sa fiti creativ. Daca in general distribuiti linkuri, incepeti sa afisati vizualuri.

- Platforme castigate

Incorporati elementele influencerului pentru a stimula partajarea. Monitorizati brandul si site-ul web pentru orice alerte importante. 

Lucrati cu influenceri sau publisheri cu care aveti deja relatii existente, pentru comoditate sporita. Pe de alta parte, folositi ibox pentru a intra in legatura cu noi publisheri si influenceri, ce va pot ajuta sa va cresteti afacerea. 

- Platforme platite

Sigur ati vazut aceste module semnalate ca fiind platite, la finalul unei postari de continut. Exista de asemenea, publicitate sociala si PPC. Decizia de a aloca un buget unui continut depinde de obiective. Pentru continut de interes foarte mare, puteti lua in considerare platformele platite. Pentru mai mult continut vizual, publicitatea pe retetele de socializare poate fi mai benefica (stimuleaza vizionarile). 

4. Fiti atent la monitorizare

Aceasta parte este esentiala, chiar daca de multe ori uitata. Monitorizati tot ce se poate. Astfel, va veti putea da seama ce canale de promovare au functionat cel mai eficient si cum au ajuns vizitatorii pe pagina dumneavoastra. 

Stabiliti anumite obiective pentru continutul cel mai important: mai multe vizite, mai mult timp petrecut pe site, descarcari de materiale, oportunitati etc.

Publicarea

5. Intrebari frecvente pentru publicarea continutului

Iata o lista cu intrebari cheie  pe care trebui sa o parcurgeti inainte de a publica un articol sau advertorial. 

- Ortografia si gramatica sunt OK?

- Toate linkurile functioneaza perfect?

- Toate imaginile sunt dimensionate corespunzator si la rezolutie inalta?

- Toate metadatele sociale sunt optimizate si implementate?

Monitorizarea performantelor

O parte importanta a unui plan strategic de distributie a continutului consta in monitorizarea performantelor pentru a lua decizii cat mai bune in continuare. Cu o buna monitorizare a URL-urilor, puteti determina care sunt cele mai performante canale si ce continut are cel mai mare lipici la public. 

6. Monitorizare performante

Pentru fiecare tip de continut ar trebui sa existe un obiectiv, iar valorile de performanta nu trebuie ignorate. Traficul, timpul petrecut pe pagina si rata de bounce sunt indicatori cheie care arata in ce masura un continut a avut succes sau nu. 

7. Raport post publicare

Este o idee buna ca lunar sa analizati performanta continutului alaturi de echipa de marketing. Vedeti ce canale au functionat mai bine, ce ati fi putut face mai bine si cum puteti elimina orice mica problema. 

8. Repetati procesul

Cea mai buna parte a unui plan strategic de distributie continut este ca el ajunge sa fie verificat de audienta dumneavoastra. Daca stabiliti un fundament strategic si folositi date de performanta pentru a califica acea strategie, planul de distributie va deveni mai eficient. 

Cautati solutii creatoare pentru distributia de continut si crearea de backlinkuri ce va pot propulsa pe o pozitie mai buna in motoarele de cautare?

Ibox va poate ajuta. Este o platforma de intalnire pentru afaceri, publisheri si content writeri. Gasiti in timp util publisheri doritori sa posteze continut cu link spre site-ului dumneavoastra, precum si content writeri pe care ii puteti solicita pentru crearea de continut. Ibox va ofera flexibilitate in servicii de creare si publicare articole si advertoriale seo. 

Puteti sa va creati chiar acum un cont de advertiser, publisher sau content writer.