Cum functioneaza impreuna content marketingul si link building-ul?


Cum functioneaza impreuna content marketingul si link building-ul?

Strategiile de marketing de continut sunt in continua evolutie si se adapteaza continuu pentru a face fata schimbarilor pietei si asteptarilor consumatorilor. Totusi, prin toate modificarile pe care seo si content marketingul le-au adus, exista un lucru care a ramas mai mult sau mai putin neschimbat: importanta construirii de linkuri. 

Crearea de legaturi in online sau link building-ul, optimizarea cuvintelor cheie si continutul de inalta calitate sunt fundamentele optimizarii seo si marketingului de continut. Oricat de multe schimbari vor aparea, va fi intotdeauna important sa se creeze linkuri de intrare relevante pentru a stimula credibilitatea continutului in ochii motoarelor de cautare. 

Un sondaj realizat de Google Search Quality Strategiei a aratat ca cele mai importante doua indicii pentru pozitionarea unui site web in cautari sunt:

  • link building

  • continutul de calitate. 

In continuare vom vedea cat de important este pentru o afacere sa construiasca linkuri de calitate in online, dar si alte aspecte esentiale ce tin de link building. 

Ce este Link Building-ul?

Pe scurt, link building-ul sau crearea de legaturi online reprezinta procesul prin care alte site-uri web relevante se conecteaza de website-ul sau continutul dumneavoastra. Fiecare link pe care reusiti sa-l plasati actioneaza ca o stampila de aprobare, ca o recomandare importanta pentru motoarele de cautare. 

Daca doriti ca afacerea dumneavoastra sa ocupe o pozitie cat mai buna in Google, atunci trebuie sa creati cat mai multe linkuri relevante si credibile. 

Link Building-ul stimuleaza cresterea unui site in SERP

Misiunea numarul 1 a motoarelor de cautare este de a scana sute de site-uri pentru a gasi cele mai bune si potrivite informatii aferente interogarilor utilizatorilor. Pe masura ce scaneaza paginile web, motoarele de cautare examineaza linkurile dintre site-urile web. Acest lucru le ajuta sa identifice care site-uri sunt mai populare si mai credibile. Ele sunt programate astfel sa ofere utilizatorilor cea mai buna experienta - adica cele mai relevante, credibile informatii, cele mai bune solutii pentru problemele lor. 

Cum functioneaza motoarele de cautare?

Dupa ce un motor de cautare a indexat site-ul dumneavoastra, el determina daca acesta are o calitate suficient de buna, din mai multe puncte de vedere. Unul din cei mai importanti indicatori de calitate este numarul de legaturi/ linkuri, care provin din site-uri externe (precum si calitatea lor). 

Daca site-ul dumneavoastra are mai multe backlinkuri pe site-uri externe de inalta calitate, motoarele de cautare vor cataloga site-ul ca fiind unul de calitate si de incredere. Dar, nu toate linkurile sunt de buna calitate. In link building, relevanta legaturilor inbound este critica. 

Daca mai multe site-uri web cu autoritate buna pe nisa dumneavoastra fac trimitere spre continutul dumneavoastra, Google va primi informatia ca site-ul dumneavoastra este de calitate si prezinta date de interes. De ce? Pentru ca site-ul Y a spus acest lucru este site-ul dumneavoastra. 

Linkurile ne-naturale

Deoarece construirea de linkuri este atat de importanta pentru SEO, unele site-uri web incearca sa cumpere linkuri externe sau sa creeze conexiuni artificiale cu alte site-uri, pentru a manipula rankingul in motoarele de cautare. Dar, Google a evoluat atat de mult incat poate recunoaste aceste linkuri "nefiresti", asa ca site-urile respective pot fi penalizate pentru linkuri false. 

Iata mai exact ce reprezinta linkurile nefiresti:

  • schimburi excesive de linkuri

  • linkuri platite

  • schimbul de bunuri si servicii petnru linkuri

  • linkuri generate automat

  • linkuri directoare web

  • linkuri din footer

  • site-uri tip bookmark

  • linkuri cu text ancora comerciala

Ce sunt linkurile naturale?

Daca vreti sa va feriti de linkurile nenaturale, nefiresti, atunci, cea mai buna metoda este sa creati linkuri "naturale".

Secretul este sa va straduiti sa creati linkuri organice. Acest lucru inseamna ca nu le platiti ca pe o sponsorizare. Sunt linkuri autentice si naturale. 

In esenta, un link bun ar trebui sa existe doar pentru a adauga valoare autentica unui continut si experientei utilizatorului. Daca linkul apare doar in scop publicitar, atunci acest lucru poate fi o problema. 

Content marketingul si Link Building-ul

Cele doua instrumente - marketingul de continut si link building-ul- functioneaza cel mai bine impreuna. Marketingul de continut se refera la crearea si distribuirea de continut de valoare, iar link building-ul este procesul prin care un site poate primi recomandari sub forma de legaturi, din partea altor site-uri. Cu cat veti crea mai mult continut valoros, cu atat veti putea realiza mai multe linkuri si site-ul dumneavoastra va deveni mai valoros pentru motoarele de cautare si pentru utilizatori. 

Cele doua tactici au insa obiective diferite, desi lucreaza ambele pentru sporirea credibilitatii si imbunatatirea SEO. 

Cum puteti sa va atingeti obiectivele de marketing prin Link Building?

In prima instanta, ganditi-va de ce doriti mai multe linkuri spre site-ul dumneavoastra si cum v-ar putea ajuta o crestere in motoarele de cautare in bifarea obiectivelor de afaceri. 

Prin optimizarea SEO, puteti atinge urmatoarele beneficii:

  • cresterea veniturilor si a conversiilor din rezultatele cautarilor organice

  • crearea de conexiuni cu alti experti si entitati din nisa in care activati

  • construirea autoritatii, a credibilitatii si relevantei

  • atacarea unor subiecte influente

De ce trebuie sa tineti cont cand incepeti o strategie de link building?

  • Nu exista o strategie unica de link building, valabila pentru orice afacere

  • Modul in care promovati linkurile organice spre site-ul dumneavoastra depinde de activitatea dumneavoastra specifica si de ce tip de continut produceti

  • Este important sa valorizati relevanta linkurilor. 

De aceea, inainte de a utiliza orice strategii de link building, luati in considerare urmatoarele intrebari:

  • Ce legatura exista intre acest publisher si activitatea, produsele/ serviciile din gama mea sau cu publicul meu tinta?

  • Cititorii umani ar putea vedea acest backlink ca pe ceva util si logic?

  • Prin acest backlink, imbunatatesc valoarea continutului meu?

Cum sa creati o strategie de link building?

Crearea unei strategii de construire a linkurilor care sa functioneze pentru site-ul dumneavoastra nu este atat de complicata pe cat pare la prima vedere. Inainte de a incepe sa promovati la intamplare legaturi externe, luati-va o pauza si stabiliti un plan bazat pe obiectivele dumneavoastra. 

1. Incercati sa aflati de ce are nevoie afacerea dumneavoastra

Poate fi vorba despre o pozitie mai buna in Google, de mai multe conversii, de atragerea unui public mai numeros, o pozitionare mai buna dupa mai multe cuvinte cheie etc. 

2. Uitati-va la ce fac concurentii dumneavoastra

Cel mai probabil acestia au propria strategie de link building. Invatati din greselile lor si gasiti noi solutii creative de construire a unor linkuri de buna calitate. Puteti utiliza tool-uri specifice, cum este Ahrefs, pentru a va studia concurenta. 

3. Faceti research si alegeti paginile ideale pentru backlinkuri

Care sunt publicatiile cu autoritate foarte buna, care ar putea sa va aduca un potential de crestere cat mai mare? Fiti selectiv cu privire la publicatiile agreate pentru crearea de backlinkuri. Analizati:

  • tipul continutului de pe acel site

  • ce subiecte apar frecvent acolo

  • cum este designul site-ului

  • ce reputatie are acel site? etc. 

Concluzie

Prin implementarea unei strategii solide de link building veti putea sa va cresteti semnificativ sansele de a va clasa mai bine in motoarele de cautare. Din acest punct de vedere, sunteti in locul potrivit. Ibox va pune in legatura cu o multime de publisheri, unde puteti plasa continut de calitate pentru construire de backlinkuri. Aveti nevoie si de scriitori pentru continut? Rezolvat. Ibox iti ofera posibilitatea de a-ati alege colaboratorii pentru crearea de continut. Intra in contul tau de advertiser si vezi pe larg cu functioneaza.