10 abilitati grozave pe care trebuie sa le aiba un content writer bun


10 abilitati grozave pe care trebuie sa le aiba un content writer bun

Exista o multime de avantaje pentru care se merita sa fii content writer - le-am enumerat pe larg aici.

In functie de circumstante, te poti bucura de libertatea de a lucra de acasa, din cafeneaua preferata sau din diferite hoteluri, atunci cand calatoresti. Da, poti scrie inclusiv pe o plaja insorita si linistita. De multe ori, ca si content writer poti decide tu ce subiecte vrei sa abordezi sau nu. 

De exemplu, pe ibox iti poti crea un profil de content writer si poti enumera domeniile pe care esti de acord sa le acoperi, precum si subiectele "No-No".

 In fine, dupa ce predai textul si acesta este publicat pe diferite site-uri sau bloguri, ai o anumita satisfactie interioara. Continutul izvorat din creatia, talentul si dedicarea ta, incepe sa genereze valoare reala. Ce poate fi mai multumitor intr-o cariera moderna?

Sigur, trebuie sa recunoastem ca, asa cum se intampla in toate domeniile, lucrurile nu sunt intotdeauna "doar lapte si miere". In afara de a fi un scriitor bun, trebuie sa stii sa faci research, sa impachetezi informatia intr-un mod atragator (pentru utilizatorii umani, dar si pentru motoarele de cautare - ceea ce inseamna ca putin SEO te va ajuta) si poate chiar sa ai expertiza intr-un anumit domeniu de interes. 

Am adunat aici 10 abilitati esentiale de care ar trebui sa dea dovada orice content writer bun. Un scriitor de succes, va avea intotdeauna dorinta de a se perfectiona in ceea ce face. 

1. Content writerul trebuie sa fie un bun organizator

Cand spunem "organizare" nu ne referim doar la un spatiu de lucru curat. Un content writer bun va tine un calendar si va cunoaste care sunt deadlineurile pe care trebuie sa le respecte pentru fiecare brand/ advertiser cu care colaboreaza. Din acest punct de vedere, acum exista o multime de aplicatii utile pentru organizarea timpului. 

Sa nu te incadrezi intr-un deadline este intotdeauna un punct slab in colaborarea cu un advertiser. Ca si scriitor de articole sau advertoriale seo, este esential sa iti prioritizezi sarcinile. 

2. Abilitati foarte bune de reasearch

Un research foarte bun este cheia principala pentru un text foarte bine scris. El adauga credibilitate si valoare. Prin urmare, este vital ca un content writer sa gaseasca informatii de incredere si interesante, din surse online sau offline fiabile. 

3. Un background SEO solid

Pe site-ul si blogul ibox am subliniat in numeroase randuri legatura incredibila dintre seo si content writing. De fapt, ibox este o platforma comuna pentru marketerii care fac seo si content writing pentru o promovare cat mai eficienta a unor afaceri care au ceva de zis in online. 

De aceea, este de la sine inteles ca un content writer bun trebuie sa aiba cunostinte vaste despre seo. El creaza textul final, asa cum va aparea in online - asa cum il vor citi utilizatorii si asa cum va fi scanat de catre motoarele de cautare. Daca nu este valoros din punct de vedere seo, nu poate atinge obiectivele de optimizare seo si marketing dorite initial. 

Mai exact, un content writer bun trebuie sa stie sa formateze textele intr-un mod aerisit, cu titluri si subtitluri, cu liste numerotate si puncte. Apoi, el trebuie sa jongleze cat mai bine cu cele mai importante cuvinte cheie (keywords) relevante pentru afacerea/ advertiserul pentru care scrie la un moment dat. Nu exageram deloc cand spunem ca un content writer bun trebuie sa fie la curent cu ultimele modificari ale algoritmilor Google. 

4. Un content writer trebuie sa se adapteze usor

Acest lucru ar trebui sa fie de la sine inteles dar, din pacate, inca exista destul de multe advertoriale si articole online care pica testul adaptabilitatii stilului si tonului, in functie de scop si cultura brandului. 

De exemplu, un landing page ar trebui sa contina in principal un text tip copy, scurt si la obiect, persuasiv si capabil sa angajeze cititorul pentru un call to action. In schimb, pentru un ghid tehnic, tonul ar trebui sa fie formal si sa se puna accent pe mai multe detalii. 

In general, textele de continut pentru companiile din IT, medicale sau de cercetare vor fi diferite de cele promovate pentru un magazin cu produse naturiste sau servicii de wellness, care se adreseaza unui numar mai mare de consumatori preocupati de propria sanatate si bunastare.

Un content writer este cu atat mai bun, cu cat reuseste sa se muleze pe mai multe stiluri de scris, mai ales daca lucreaza cu branduri din diferite arii de interes. 

5. Capacitatea de concentrare

Sa scrii este in sine o activitate care necesita mult focus. Uneori poate fi dificil sa-ti gasesti inspiratia. Alteori, pare ca literele curg de la sine pe foaia electronica. Pentru a te putea concentra bine atunci cand lucrezi, incearca sa eviti distragerile si sa te concentrezi pe ce ai de facut in acel moment. La inceput va fi mai usor sa rezolvi sarcini scurt si simple, dar mai apoi, pe masura ce vei capata experienta, vei putea sa abordezi proiecte mai complexe. 

6. Un content writer trebuie sa respecte deadline-urile

Daca ti-ai facut deja un cont de content writer pe ibox, ai vazut ca, la crearea profilului, ai posibilitatea de a stabili in cat timp poti sa scrii un anumit articol - in general, este vorba de cateva zile. Dar, este un indicator pe care il poti stabili tu. Acest lucru, ar trebui sa-ti ofere o libertate mai mare, insa este critic sa respecti deadline-urile.

In plus, daca vei preda materialele in timpul indicat, vei atrage pareri pozitive din partea advertiserilor si/sau publisherilor cu care vei colabora.  Acestea se vor concretiza sub forma unor review-uri.

7. Un content writer este un bun comunicator

Un artist al cuvintelor, el reuseste sa manevreze abil comunicarea, pentru a atinge obiectivele si punctele propuse. Daca trebuie sa te ocupi de un proiect, insa ai unele nelamuriri, iti recomandam sa adresezi intrebari suplimentare clientului. Pentru ca textele finale sa fie cat mai aproape de ceea ce isi doreste clientul, este esential sa ai o buna comunicare cu acesta, in prealabil. Si, crede-ne pe cuvant, clientul va aprecia acest lucru. 

8. Un content writer bun este prin natura sa un perfectionist

E aproape imposibil sa scrii un text perfect, din prima. De aceea, un content writer stie ca textul sau trebuie verificat si re-verificat, imbunatatit. Cu rabdare, disciplina si o atentie buna la detalii, el va reusi sa creeze materiale de valoare. 

9. Continut de calitate

Un scriitor de continut ar trebui sa faca tot ceea ce este posibil pentru a crea continut unic si de calitate. Articolele si advertorialele trebuie sa fie antrenante, captivante si corecte din punct de vedere gramatical. Daca doriti sa va construiti un portofoliu solid, cu mai multi clienti care sa va aprecieze pentru munca depusa, este important sa livrati constant continut de calitate.

10. Lucreaza in mod constant

Pentru a fi un bun content writer, va fi nevoie sa ramai la curent cu ultimele tendinte. In caz contrar, oportunitatile vor fi limitate. Straduieste-te sa-ti imbunatatestei profilul de content writer pe ibox.ro, raspunde prompt cererilor advertiserilor, citeste si nu rata ultimele actualizari si noutati de optimizare seo si content marketing. 

Concluzie

Activitatea de research, cunostintele SEO, adaptabilitatea si celelalte calitati enumerate mai sus te pot ajuta sa devii un content writer bun si apreciat. Incearca sa-ti dezvolti aceste abilitati in mod constant si vei gasi calea spre crearea unui continut de valoare, usor de gasit online, atragator pentru cititori si apreciat.